Ingelise Nymann

Lise

Inge-Lise ophører medio 2024 som dagplejer da hun har valgt at gå på pension efter et langt og flot arbejdsliv. Derfor kan man ikke ønske at få Inge-Lise som dagplejer til sit barn.

Jeg hedder Inge-Lise er fra 1960, bor i Stensved.
Jeg har været dagplejer siden 1992 og er gift med Michael, vi har sammen to voksne piger som begge er ude boende. Vi har katten Oliver.

Vores hjem er røg og tæppe frit. Jeg har dejligt med gulvplads i mit køkken, og et pænt stort legeværelse. Udenfor har jeg en stor lukket gård/have med sandkasse, legehus, rutschebane og diverse køretøjer.
Jeg har igennem årene deltaget i diverse kurser, relateret dagplejen, bl.a. det Fælles Pædagogiske Grundlag.

Mine værdier

• Have et godt og åbent forældresamarbejde.
  • Dit barn føler sig tryg hos mig og alle bliver set og hørt.
  • Dit barn lære at tage hensyn og respektere andre.
  • Give en sund og varieret kost.
  • Give omsorg og varme, knus og kram.
  • Vi kommer ud i naturen, og får styrket mange af vores sanser, og får brugt både fin- og grovmotorikken.
  • Vi har aktiviteter der både styrker det personlige, sproget og det sociale.

Vores dag i dagplejen

• I vores dagligdag er der mange rutiner, det er godt for dit barn med en forudsigelig hverdag, dog med plads til spontane oplevelser.
  • For dem der har behov er der morgenmad frem til kl. 8.00. og kl. ca. 9.30 spiser vi formiddagsmad.
  • I løbet af formiddagen er der planlagte aktiviteter, det kan være forskellige lege, ude eller inde, dialogisk læsning, sange, male tegne og klister.
  • Er vejret til det er vi på vores legeplads, vi kan have besøg af en anden dagplejer, eller være på besøg.
  • Fællesaktiviteter: Bogbussen, juletræsfest, fastelavn, og dagplejedag.