Line Kastrup Hansen

Line

Velkommen til min dagpleje.
Jeg hedder Line, er årgang 93 og har været dagplejer siden 2016. De første 5 år, som privat børnepasser med egen privat pasningsordning, og siden 2021 har jeg været ansat som kommunal dagplejer. Et skift jeg er rigtig glad for.

Jeg bor sammen med mine 2 børn fra hhv. 2013 og 2015, som begge går på Ørslev skole. I vil af og til møde dem, når i afleverer og henter jeres barn.
Jeg bor i et dejligt parcelhus for enden af en blind vej, med direkte adgang til stisystem og grønne områder.

Min dagpleje er indrettet så dagplejebørnene har deres egen indgang via mit bryggers, hvor de har hver deres plads til overtøj, skiftetøj, bleer m.m.

I min dagpleje har vi god plads, og her er indrettet med spændende og indbydende læringsmiljøer både inde og ude.

Jeg arbejder, som alle mine kollegaer i den kommunale dagpleje, ud fra vores styrkede læreplan og de 6 læreplanstemaer, som dokumenteres via månedsplaner og ugentlige opdateringer til jer forældre.

Jeg er DGI, YOGA og ICDP certificeret dagplejer og bruger det meget i min hverdag med børnene.

Jeg finder det vigtigt / mine værdier

• At have et åbent og ærligt forældresamarbejde.
  • At alle børn og forældre skal føle sig velkomne og trygge.
  • At have en god relation til hvert enkelt barn, samt se og møde dem, hvor de er.
  • At skabe en rolig hverdag for jeres barn med struktur og forudsigelighed. Dette er grundlaget for, at jeres barn kan trives og udvikle sig.
  • At komme udenfor så ofte, som muligt.
  • At lære børnene, at tage hensyn til hinanden og skabe en god harmoni i børnegruppen.
  • At krop og bevægelse er en naturlig del af hverdagen. Gennem bevægelse styrkes børnenes motoriske udvikling.
  • At læse og synge sammen med børnene, da det er med til, at styrke børnenes sproglige udvikling.
  • At hjælpe børnene til, at blive selvhjulpne, så de er klædt bedst muligt på, til den dag de skal videre i børnehave.

• Frem til kl. 8 tilbydes der morgenmad til de børn, der kommer tidligt, eller som ikke har spist hjemmefra.
    Det er også på dette tidspunkt de mindste børn, som har brug for en lille lur bliver puttet.
  • Kl. 9 spiser vi formiddagsmad, ofte hjemmebag og dertil frugt.
  • Efter formiddagsmaden er det tid til dagens aktivitet. Det kunne fx være: Leg i haven, en tur i skoven, havebesøg hos en kollega, sprogkuffert, kreativ formiddag eller en cykeltur i ladcyklen. Vi tilbringer meget tid udenfor i al slags vej.
  • En gang om ugen tager vi i hallen sammen med de andre dagplejere fra gruppen, hvor vi har fokus på krop og bevægelse.
  • Vi brobygger også både med Gæsteordningen, så børnene kender de omgivelser de skal være i, hvis jeg er på kursus eller har fri, og børnehaven, således, at børnene kender huset og de voksne, når tiden kommer til, at de skal videre dertil.
  • Kl. 11 spiser vi frokost. Jeg serverer en sund og varieret økologisk kost. Jeg supplerer ofte med lune sunde snacks, som sunde pølsehorn, pizzasnegle med grøntsagsfyld og pastasalat.
  • Herefter bliver børnene stille og roligt gjort soveklar, og ved 12 tiden er det sovetid. Børnene sover udenfor i deres barnevogn. Når jeres barn bliver 2 år må de ikke længere være fastspændt i barnevogn i dagplejen, jeg har derfor weekendsenge til rådighed, som børnene kan sove i.
  • Efterhånden som børnene vågner bliver de tilbudt eftermiddagsfrugt og brød, og der leges, hygges og krammes indtil alle børn er hentet.

Lege/læringsmiljø

Legehjørne