Karin Petersen

Karin

Jeg hedder Karin og har været ansat i den kommunale dagpleje i mange år.
Jeg bor i et parcelhus med min mand Carsten som har været dagplejer i 16 år. Han er dog nu på pension, men deltager gerne i dagligdagen alligevel.
Hele haven er en stor legeplads og inde er der leg, læring m.m. i underetagen af vores hus.
Vi har 3 børn der er voksne og 6 børnebørn der er født mellem 1985 til 2015.

Jeg finder det vigtigt / mine værdier

• Jeg finder det vigtigt med læring og dialogisk læsning.
  • Vi bruger naturen meget, sår frø i haven, sætter kartofler, plukker bær og æbler. Børnene er med til at vande og passe det vi dyrker,- vi taler meget om "fra jord til bord".
  • Udfordre krop og bevægelse både i haven og skoven.
  • At der er plads og tid til hvert enkelt barn.
  • Give omsorg og tryghed er for mig en selvfølgelighed som dagplejer.
  • Citat: "Et barn er som en sommerfugl i vinden nogle sommerfugle flyver højre end andre, men alle flyver så godt de kan så hvorfor sammenligne dem, hver af dem er forskellige, specielle og vidunderlige!"

Vores dag i dagplejen

Vi spiser morgenmad (dem er ikke har spist hjemme fra kl. 6.15 til 8.00).
Vi får formiddagsmad og laver en lille samling inden vi starter med aktiviteter.
Aktiviteter kan altid ses på månedsplanen.
Vi spiser frokost ca. kl. 11.00 hvorefter det er putte tid.
Når børnene er stået op efter luren er der frugt og brød, derefter er det ofte tid til lidt dialogisk læsning med Babblarna eller de andre sprogkufferter, leg og samvær inden børnene skal hjem igen efter en forhåbentlig spændende og lærerig dag i dagplejen.

Vi er også sommetider på tur enten på besøg hos de andre dagplejere, på tur med vores ladcykel til eks. stranden, til Gåsetårnet, til havnen og købe fiskefrikadeller eller en tur på landet og besøge en lille bondegård. Når vi er på tur er det altid om formiddagen.

Læsehjørne  Legeveærelse