Lige nu i Dagplejen

En tilbagevendende begivenhed er den årlige Dagplejedag. I år fylder Dagplejen 70 år!

Dagens formål er at skabe synlighed af Dagplejen som institution og samtidig skal det være en festlig og hyggelig dag for børnene.

Pyntede cykler

Cyklerne var festligt pyntet til optog gennem byen.

Sommerfugl på pind

Ved en base i skoven var der en skattejagt og børnene kunne finde de ting der var på billeder.

Yoga på torv

På torvet lavede de friske dagplejebørn yoga sammen med deres friske dagplejere.

Maler

sommerfugle

En gruppe arbejdede på dagplejedagen med det aktuelle læreplanstema; "natur" og malede sommerfugle ved den lokale spejderhytte.

skilt

kartoffel

En gruppe havde lavet deres helt egen Kartoffelfabrik og sat kartofler i selvlavede kasser af mælkekarton. De skal nu passes og plejes og børnene er sikre på det bliver til MANGE kartofler! Gruppen holdte arrangementet hjemme hos en dagplejer og synligheden var at huset var flot pyntet til glæde for naboer, forbipasserende og andre.

pyntet haveKikkert

Dagplejegruppen i skoven havde selv lavet de flotteste kikkerter, så de kunne se efter fugle og andre kryb og forstørrelsesglassene blev også flittigt brugt.

barnevogn

Solsikketema med flot pyntede barnevogne og cykler.

cykel

Børnene der i dag havde solsikketema lavede først et lille billede med blomster de selv plukkede på en smart ramme der kunne klistre! Derefter blev der sået solsikker nænsomt og fint og til sidst skulle de vandes.

plante solsikke

Tillykke til Dagplejen. Det har virkelig været en festlig og god dag som dagplejerne har skabt for børnene i anledning af Dagplejedagen!